RSS

L1. Introducere in EXCEL

13 Feb

Aplicatia Microsoft Excel este destinata calcului tabelar. Aplicatia lucreaza cu tabele in care fiecare casuta (celula) este fie dta initiala (completata cu mana), fie rezultatul unui calcul sau a unei formule. Aplictia este ideala pentru situatia in care vreti sa tineti evidenta a CEVA. Va permite prelucrarea datelor, reasezarea lor (ordonare, filtrare) sau realizarea unor situatii statistice  insotite, eventual, de reprezentari grafice (cu bare, cu puncte, tip placinta, ….) .

Revin cu observatia ca aveti inca trei variante gratuite de Office: Open Office, Libra Office si docs.google.com.

Lansarea aplicatiei

Varianta 1

  • intr-o zona libera din folderul dorit (sau desktop)  executati click dreapta
  • alegeti NEW
  • Microsoft Office EXCEL document
  • editati un nume pentru fisier si accesati continutul fisierului

Varianta 2

  • butonul Start
  • optiunea Programs
  • suboptiunea Microsoft Office
  • Microsoft Office Excel
  • urmariti indicatiile din ecran pentru adaugarea primului ecran.

Personal preferam prima varianta deoarece fisierul este deja creat in folderul dorit si beneficiati de optiunea de salvare automata, pentru ca fisierul dvs. a fost deja salvat. Fisierele Excel au extensia xls.

Setari ale aplicatiei

Ca si in la celelalte aplicatii Office, sectiunea OPTION o gasiti in meniul FILE (2010), butonul rotund (2007) sau meniul TOOLS (2003):

  • fisa GENERAL:
    • tipul si marimea fontului implicit
    • modul implicit de vizualizare a documentului (normal, page break view, page, page layout view)
  • fisa SAVE:
    • autosave: la cat timp se salveaza automat
    • default file location: folderul implicit in care se salveaza
    • formatul implicit in care se salveaza. din ratuni de compatibliltate alegeti (inca) varianta Office 2003
  • fisa ADVANCED:
    • direction after pressing ENTER: optiune foarte importanta cand aveti de editat tabele foarte mari
    • recent document: se doreste afisarea ultimilelor N documente Excel folosite;
  • fisa CUSTOMIZE RIBBON: permite modificarea barei cu butoane (in 2003 click drp pe bara, customize)
  • fisa QUICK  ACCESS TOOLBAR: permite completarea barei Quick.

Aspectul aplicatiei

Excel lucreaza cu sheet-uri (eng: cearsaf, foi de calcul) (implicit 3, in josul ecranului). Fiecare foaie de calcul este un tabel ce are n numar infinit de linii numerotate cu cifre si coloane numerotate cu litere. Astfel, pozitia fiecarei celule poate fi identificata prin litera si cifra ei: A1, B5, C10, D2, …

Proprietatile foilor de calcul

Prin executare click DRP pe contul asociat unei foi de calcul obtinem un meniu contextual cu urmatoarele proprietati:

  • INSERT, DELETE; , RENAME
  • MOVE OR COPY: permite realizarea unei copii fidele sau transferul foii de calcul
  • PROTECT SHEET: protejeaza, prin parola, mofificarea
  • TAB COLOR: permite asocierea unei culori pentru fiecare foaie de calcul
  • HIDE/UNHIDE: permiterea ascunderea/reafisarea sheet-ului.

Selectia. Proprietatile coloanelor si liniilor

Selectia unei celule se realizeaza cu click. Selectia mai multor celule se realizeaz cu drag and drop (prin tragere, analogcu selectarea celulelor din tabelele Word)

Selectia unei linii sa coloane se realizeaza cu click DRP pe litera coloanei sau cifra liniei. Optiunile care apar sunt:

  • INSERT: introduce o noua coloana/linie la stanga/deasupra selectiei curente
  • DELETE: elimina linia/coloana curenta
  • CLEAR CONTENTS: sterge continutul celulelor din linia/coloana curenta
  • COLUMN WIDTH: stabileste latimea exacta a unei coloane (pentru ajustarea latimii coloanei se poate trage de linia dintre 2 casute cu litere; de asemenea se poate efectua dublu click pe aceeasi linie pentru stabilirea unei latimi corespunzatoare, functie de marimea textului din coloana)
  • ROW HEIGHT: stabileste inaltimea exacta a unei linii (analog coloana)
  • HIDE: permite ascunderea unei linii/coloane (datele nu sunt sterse;sunt doar ascunse si pot fi folosite ca valori)
  • UNHIDE: solutia universala pentru reafisarea unei linii/coloane este selectarea zonei dintre coloana A si linia 1; apoi efectuati click drp pe o linie/coloana si alegeti UNHIDE
  • FORMAT CELLS: permite stabilirea de proprietati pentru celulele selectate:
    • NUMBER
      • NUMBER: permite afisarea valorilor numerice cu un numar specificat de zecimale
      • CURRENCY: permite afisarea simbolului monetar dupa valoarea numerica (lei, dolari, lire)
      • DATE, TIME : permite afisarea in diverse formate a datei sau orei
    • ALIGNAMENT
      • TEXT ALIGNAMENT: fata de marginile celulei, textul poate fi aliniat orizontal (stg, drp, centru), vertical (sus, jos, centru) sau sub unghi (masurat in grade)
      • WRAP TEXT: mareste linia/coloana pana la afisarea integrala a textului
      • SRINK TO FIT: micsoreaza fontul textului  pana la afisarea integrala a textului
      • MERGE CELLS: uneste celulele selectate
    • FONT, BORDER, FILL: aceleasi proprietati ca in Word

Aplicatie

  1. Incepand cu celula A1, realizati un tabel cu urmatoarele coloane: Nr crt, Nume, Matematica, Romana, Media, Admis.
  2. Populati tabelul cu 7 persoane si mediile lor, fara a completa campurile coloanelor Media si Admis
  3. Formatati antetul tabelului cu o culoare de fundal, culoare a textului, font deosebit, bold, italic
  4. Aplicati intregului tabel un gen de bordura.
 
 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: